הרכבת הקלה

קווים עתידיים

התכנית העתידית, אשר תתרום לצמיחה כלכלית ותביא לשיפור ניכר באיכות החיים בעיר, תאפשר את המעבר מקווים בודדים למערך תחבורה ציבורית כולל ואיכותי, המבוסס על רשתות מתקדמות של קווי תחבורה ציבורית וכבישים, כיאה למטרופולין בן מיליון תושבים.

עפ"י התכנית, שנבנתה ע"י צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים, בסיוע מומחים בינלאומיים, ביצוע השלב הבא החל באביב 2011. עיריית ירושלים קיבלה על עצמה את מלוא האחריות להקמת הקווים הבאים, על מנת לשפר את איכות הביצוע.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, וראש העיר ירושלים ניר ברקת, הציגו לאחרונה את השלב הבא בתכנית האב לתחבורה לשנים הקרובות, בעלות כוללת של כ 8- מיליארד ₪. התכנית כוללת הקמת עוד ארבעה צירים מהירים לרכבת קלה ולאוטובוסים, בניית כביש כניסה חדש לעיר באזור מוצא (כביש 16) , ופיתוח 4 כבישים חיוניים נוספים בבירה.



בימים אלו מבוצעות עבודות להארכת קו הרכבת הקלה לכיוון דרום, באיזור רחוב הנטקה והדסה עין כרם. בנוסף, עד סוף שנת 2011 יחלו העבודות להארכת הקו לכיוון צפון, לשכונת נווה יעקב.

כמו-כן, בימים אלו מתוכננים הקווים הנוספים, אשר צפויים לפעול עד שנת 2015: 

  • קו הקמפוסים - הארכת קו הרכבת הקלה לגבעת רם ולהר הצופים.
  • מת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) הקו הכחול, אשר יכלול הארכות למת"צ הר חומה-הר חוצבים הקיים, לכיוון שכונת גילה ושכונת רמות.
  • מת"צ ירמיהו (מת"צ הקו הירוק), אשר התוואי שלו מתחיל בתחנה המרכזית, עובר ברחובות ירמיהו, בר אילן, חטיבת הראל ושד' אשכול - ומגיע לצומת הגבעה הצרפתית.